در حال جست و جو
Loading...

مراحل ساخت مروارید

کثرا مروارید رو به اشک فرشته یا اشک ونوس میشناسند. بعضیا هم دریتیم یا دردانه میگویند.
اما تعریف این دُر، فراتر از اینهاست. مروارید، گوهری زیباست که درخشندگی و تلولو خاصی دارد و جنس آن هم سفت و سخت است.
درشکل های ست مروارید و نیم ست مروارید جهت استفاده به عنوان زیورآلات و استفاده در طلا و جواهرات ساخته میشود و در جشن ها و مهمانی های کوچک و بزرگ کاربرد زیادی دارد.
مروارید در شکل های کروی، گلابی،دکمه و سایر اشکال دیگر که حالت نامنظمی دارند ساخته میشود.
فرمول شیمیایی که برای ساخت مروارید استفاده میشه کلسیم کربنات و ماده آلی کونچیولین است.
واحد سنجش آن هم گرین است. در رنگ های مختلفی ساخته میشود اما رنگی که غالبا استفاده میشود سفید میباشد چرا که مد نظر مشتریان است.
پرورش و صید مروارید قدمتی دیرینه دارد  و بیشتر در دوزه هخامنشیان صید می شده و در خلیج فارس هم به میزان چشمگیری به فروش میرسد. به همین دلیل این گوهر را مهم، ناب و گران بها میدانند.
مراحل ساخت مروارید
صدف جانوری در آب های شور و یا شیرین زندگی میکند که گاهی یک ذره شن، نوزاد کرم و یا جسمی وارد صدف میشود.بدن صدف به صورت دوکفه ای است بنابراین این شی خارجی بین بدن و جبه این جانور جا میگیرد و بوسیله صدف در اطرافش موادی به نام ناکر که از جنس کربنات کلسیم یا آهک معروف به مادر مروارید ترشح میشود
بعد از گذشت مدتی، این ماده حالت متبلوری به خود گرفته و در نهایت مروارید زیبا و درخشان تشکیل میشود.
ویژگی های مروارید
مرواریدها علاوه بر زیبایی و جذابیت، دارای ویژگی های منحصربه فردی هستند. یکی از ویژگی های مروارید برخورداری از خاصیت درمانی آن است. تو طب سنتی اعتقاد دارند که سردرد، سنگ کلیه، بواسیر، استفراغ، بوی بد دهان، تیروئید، مشکلات گوارشی مثانه، جنون و… را درمان می کند.
همین طور بر اساس اعتقاد قدیمیان، پودر مروارید هم خیلی مهم است و اثرات سودبخشی دارد. به عنوان مثال: از پودرش معجون عشق می ساختند.
با استفاده از مروارید هورمون رشد را تحریک می کردند. سموم بدن رو از بین می بردند. همچنین پودر مروارید لکه هایی که بر اثر آفتاب روی پوست ایجاد می شدند را درمان می کند و سلامت بدن را تضمین می کند.

معرفی رنگ های متنوع مروارید
این گوهر جذاب، از رنگ های گوناگونی تشکیل شده که باعث می شود زیبایی و جذابیتش دوچندان شود. همه ما مرواریدها رو بیشتر با رنگ سفید می شناسیم که خیلی هم طرفداراش زیاد هستند و در عروسی، جشن و مهمانی ها کاربرد زیادی دارد.
عروس خانم های عزیز خواهان سرسخت مروارید سفید هستند، به طوری که اون رو به عنوان زیورآلات به شکل: گردنبند، انگشتر جواهر، گوشواره، دستبند و حتی روی لباس عروس استفاده می کنند.
ولی با همه این تواصیف، بهتراست که رنگ های دیگه این سنگ زیبا رو بشناسیم و با کاربرد آن آشنا شویم و از کاربردش غافل نمانیم. چون مروارید در همه رنگ ها زیبایی خاصی دارد.
رنگ های متنوع مروارید
رنگ سفید
به عنوان شاه رنگ های مروارید شناخته میشود، قیمتش با بقیه متفاوت است، مروارید سفید رنگ رو سمبل پاکی می دانند.
رنگ سیاه
رنگ مروارید سیاه به صورت طبیعی ساخته می شود. صدف مروارید ساز تاهیتی یا صدف لب سفید، تشکیل دهنده مروارید سیاه هستند. که این رنگ به عنوان دومین رنگ محبوب شناخته شده است.

صورتی و گلناری
دست بشر در این رنگ ها هیچ نقشی ندارد و روند تولید آن ها کاملا طبیعی است.
طلایی
صدف مروارید ساز اقیانوس آرام جنوبی و صدف مروارید ساز لب سفید، سازنده مروارید طلائی رنگ هستند.
شکلاتی
مروارید های تشکیل دهنده این رنگ: مرواریدهای تاهیتی و مرواریدهای آب شیرین هستند. جالبه بدونید که این رنگ به شیوه مصنوعی ساخته میشود.
برای خرید مروارید به چه نکاتی باید توجه کنیم
برای این که از خرید مروارید اصل، احساس رضایت داشته باشیم، یه سری نکات هست که باید به آنها توجه کنیم.
این موارد شامل:
•    توجه به مدل مروارید
یعنی این که مشتری اول باید تعیین کنه که کدوم یک از چهار مدل مروارید ( سفید طلائی، تاهیتی، ژاپنی آکویا، آب های تازه چینی ) رو قصد دارد تهیه کند.
•    اندازه مروارید
در این مورد باید سایز مرواریدتون رو مشخص کنید و هنگام خرید توجه داشته باشید که مرواریدی که بزرگتره، قیمتش هم بیشتر است.
•    اندازه گردنبند مروارید
گردنبندی که انتخاب می کنید باید اندازش با مدل و یقه لباس شما هماهنگ باشد. در این مورد، گردنبند بلندی ملکه رو به شما پیشنهاد می کنیم، چون هم محبوب است و هم سایز نرمال ۱۸ اینچی دارد.
•    مقدار پولی که داریم
خرید مروارید به بودجه و پولی که دارید بستگی دارد. یعنی اگه میخواهید یک مروارید با قیمت مناسب بخرید، سایز کوچک تر آن رو انتخاب کنید.

•    اطلاع و آشنایی با فاکتورهای خرید مروارید
جهت تهیه مروارید، بهتره که با فاکتورهایی مثله: تقارن ظاهری، درخشش، کیفیت سطح، محل صیدشون، اندازه و رنگشون آشنا باشید.
•    قیمت مروارید
چنانچه قصد خرید مروارید رو داشته باشید، باید به نکات مهمی توجه کنید. زیرا مروارید ها بر اساس قیمت، رنگ و اندازه با هم تفاوت دارند. هم چنین جهت خرید مروارید باید حتما از اصل بودن آن مطمئن شوید.
هر چند که این تشخیص خیلی سخته، ولی برای اطمینان و رضایت از محصول خود، رعایت این نکات اهمیت زیادی دارد.
مورد بعدی که هنگام خرید این در گران بها باید بهش توجه شود، این است که بایستی بدانید چنانچه مروارید سفید رو تغییر بدن یا رنگشو عوض کنند، از ارزشش کاسته میشود. بنابراین رنگ سفید آن خیلی باارزش و قیمتی است.

مروارید

پست های اخیر

Post

کثرا مروارید رو به اشک فرشته یا اشک ونوس میشناسند. بعضیا هم دریتیم یا دردانه میگویند.
اما تعریف این دُر، فراتر از اینهاست. مروارید، گوهری زیباست که درخشندگی و تلولو خاصی دارد و جنس آن هم سفت و سخت است.
درشکل های ست مروارید و نیم ست مروارید جهت استفاده به عنوان زیورآلات و استفاده در طلا و جواهرات ساخته میشود و در جشن ها و مهمانی های کوچک و بزرگ کاربرد زیادی دارد.
مروارید در شکل های کروی، گلابی،دکمه و سایر اشکال دیگر که حالت نامنظمی دارند ساخته میشود.

ادامه مطلب
Post

بدلیجات معمولا از فلزاتی مانند: استیل، تیتانیوم، برنج و مس ساخته میشوند که همیشه سازندگان تلاش میکنند که زیورآلات یا بدلیجاتی که میسازند کاملا مشابه اصل آن باشد.
در ادامه به معرفی انواع بدلیجات میپردازیم:
 

ادامه مطلب
Post

استفاده اززیورآلات و بدلیجات برای تمامی افراد لذت بخش است زیرا هم متنوع بوده هم ارزان قیمت و میتوانیم در مراسم های مختلف از آن استفاده کنیم.
امروزه طرح های زیبایی از انواع بدلیجات ها ساخته و ارائه میشود که در دونوع اسپرت و طرح طلا مناسب تمام سلیقه ها میباشند.
برندهایی مثل سواروسکی با وجود اینکه طلا و نقره نیستند اما بسیار ریزنقش و کیفیت خوب و درخشش خیره کننده ای دارند. شما میتوانید با هزینه ی خیلی کمتر از طلا زیورالاتی درخشان را تهیه کرده و با لباس هایتان به راحتی ست کنید.
همچنین میتوانید از بدلیجات ارزان قیمت و با کیفیتی خوب برای ست کردن با لباس ها، رنگ لاک و یا رژ لب و غیره استفاده کنید.
 

ادامه مطلب

0 نظرات

پیامی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند

خانه

فروشگاه

حساب کاربری

سبد خرید

پیگیری